Foyer Bio Central - Hradec Králové (1. 4. 2019 - 30. 6. 2019) —
Eva Galová-Vodrážková
*28.4. 1940 Praha, grafička, textilní výtvarnice.
Od roku 1966 do roku 1972 se intenzivně věnovala tvorbě filmových plakátů ve spolupráci s redakcí Ústřední půjčovny filmů Praha. Po normalizačních změnách v redakci přestala s ÚPF spolupracovat. Od té doby se věnuje hlavně textilnímu výtvarnictví (závěsné textilní koláže).
Výstava ve foyer Bia Central představí devatenáct plakátů z její tvorby (sbírka plakátů Terryho ponožky obsahuje 43 prací Evy Galové-Vodrážkové). Patřila k nemnoha ženám které se prosadily v československém filmovém plakátu (spolu s Olgou Poláčkovou – Vyleťalovou, Věrou Novákovou, Olgou Fischerovou a Evou Feiglovou). Její plakáty, především z konce šedesátých let, vynikaly výraznou barevností, nespoutanou ornaméntálností a rozevlátostí charakteristickou pro toto období. Na plakátě k americkému filmu Sladká Irma je účes hlavní představitelky filmy Shirley Mac Lianeové zaplaven takovouto barevnou abstraktní kyticí obdobně jako další hvězda Barbra Streisandová, kterou na návrhu plakátu k hollywoodskému hitu Hello Dolly ovíjejí barevné tóny z trumpety Luise Amstronga.
Eva Galová-Vodrážková doprovodila svými pracemi i československé komedie Hlídač a Soukromá vichřice s dvěma legendárními hereckými osobnostmi Jiřím Hrzánem a Pavlem Landovským a další nezapomenutelný šlágr 60. Let režírovaný Jiřím Menzelem Zločin v šantánu kde zářila Eva Pilarová, Jiří Šlitr a Josef Suchý.
Výraznou autorskou typografii pak Galová uplatnila na dalším americkém muzikálu Mary Poppins, německém filmu Andílek aneb panna z Bamberku a jugoslávském fimu Dušana Makavejeva Milostný příběh.